CYKLOVÝLET Z VELKÉ BÍTEŠE DO VELKÉHO MEZIŘÍČÍ A ZPĚT – 63 km

Z jednoho města do druhého nemusíte jet jenom po hlavní silnici. Nabízíme cyklotrasu, která je sice dlouhá, ale plná zajímavých a krásných míst.

Obtížnost: střední, vhodné pro horská kola, treková kola
Komunikace: lesní cesty, polní cesty, asfalt

PRŮBĚH CYKLOTRASY
- začátek Velká Bíteš, náměstí
4,7 km Vlkov
5,9 km Osová
7,9 km Ondrušky
18,1 km Křižanov (526 m n. m.)
22 km Sviny
60,7 km Nové Sady
63,3 km Velká Bíteš

POPIS TRASY

mapa VB-VM-VB_2• Na výlet vyrazíme z náměstí ve Velké Bíteši, odkud se vydáme po trase 5235 směrem na Vlkov.

• Za vesnicí Osová odbočuje trasa 5235 ze silnice a povede nás polními a lesními cestami přes osadu Ondrušky až ke křižovatce tras 5235 a 5243. Zde přejedeme silnici a pokračujeme po cyklotrase 5243 až po křižovatku se silnicí 391. Odbočíme vlevo a dojedeme do Křižanova.

• Z Křižanova se vydáme po silnici na Velké Meziříčí. Kousek za obcí nás ukazatel povede vlevo na Sviny.

• Ve Svinech zahneme s červenou značkou vpravo do obce Lhotky, tam na rozcestí opět vpravo a po trase 5242 dojedeme do Velkého Meziříčí.

• Z náměstí ve Velkém Meziříčí se vydáme po žluté značce směrem na Nesměř. U hájovny Nesměř přejedeme na druhý břeh a pokračujeme údolím do vsi Oslava.

• Z Oslavy pojedeme po málo frekventovaných silnicích k Panskému Mlýnu a odbočíme vlevo (opustíme žlutou).

• Vystoupáme silnicí do Tasova a po silnici sjedeme kolem kostela (zde se přidává modrá značka) až na křižovatku, kde se vydáme po modré vlevo. Přivede nás do Jabloňova.

• Před ním podjedeme dálnici D1 a projedeme obcí, až se dostaneme do polí nad ní. Vjedeme do lesa a dojedeme k rozcestí Březejcký les. Kousek za ním opustíme modrou a odbočíme vlevo na cyklotrasu 5240. Pak dorazíme na silnici, na níž odbočíme vpravo do Ronova.

• Před kostelem se dáme vpravo a po trase 5242 dojedeme terénem do Osové Bítýšky.

• Pokračujeme po silnici ve směru na Jáchymov. Před Jáchymovem zahneme na křižovatce doleva na silnici 602 a přes Bezděkov a Nové Sady dorazíme do Velké Bíteše.

ZAJÍMAVOSTI V OKOLÍ

- doporučujeme krátce odbočit z cyklotrasy a navštívit ves Osová s barokním zámkem, původně vodní hrad nebo tvrz z 2. pol. 16. stol., nyní je v zanedbaném stavu a nepřístupný, na hrázi rybníka památné lípy

- Křižanov - městys se zajímavým náměstíčkem - na Benešově náměstí byl v roce 2015 postaven dvoumetrový Památník věnovaný svaté Zdislavě, který stojí na kašně uprostřed kruhu z dvanácti žulových sloupů