20 |
Únor 2020
Zpravodaj Město Velká Bíteš
www.velkabites.cz|
www.bitessko.comJAMU, nás i publikum nabudilo,
aby nás následující pastorální kan-
torská muzika Karla Suchánka opět
zklidnila. V Telemannově koncer-
tantní sonátě se náš trumpetista
blýskl podruhé. Obě skladby řídil
Igor Karpilovskij, student gymnázia,
konzervatoře, sbormistr a člen ně-
kolika sborů, klavírista, sólový zpě-
vák… Řekl bych, že jej čeká hvězdná
budoucnost. Na další skladby už pře-
vzal pomyslnou taktovku náš kme-
nový dirigent Tomáš Křemen. Pravděpodobně málokdo v kostele znal víc než jednu,
dvě koledy z následujících dvou suit. První sada byla dílem našeho basisty Arnošta Tr-
kana – již třetí rok od léta pilně aranžuje moravské koledy. A protože jako emeritní peda-
gog má pocit, že se musíme naučit něco nového, ani letos si neodpustil vokální vsuvku.
Závěrečná suita Leroye Andersona představila koledy z USA, Portorika i Provence v jasné,
dobře poslouchatelné poloze.
Tišnovský „komorák“ hrál v Bíteši už 22 krát, z toho podeváté na konci Vánoc v kostele.
Poslední léta i díky skvělé spolupráci s bítešským Klubem kultury. Mám pocit, že naši
Bítešané nám rozumějí. Když na koncert amatérského tělesa do studeného kostela přijde
dvakrát tolik lidí jako na koncert BHP do tepla kulturního domu s mladými „nabušenými“
muzikanty, jejichž výkony jsou uznávány jako špička interpretace nejen v republice… Bí-
tešáci, děkuji Vám.
violista TiKO Otto Hasoň
NOVOROČNÍ KONCERT BHP
Rok 2020 jsme zahájili v Bítešském hudebním půlkruhu netradičně. Změnil se nejen den
koncertu, ale i program. Ve středu 8. 1. 2020 se nám místo trumpetisty Waltera Hofbauera
představilo komorní uskupení Slavic trio, hrající ve složení Barbora Trnčíková – hoboj,
Anna Sysová – klarinet a Petr Sedlák – fagot. Pro náš koncert si připravili zajímavý pro-
gram. Zazněly skladby různých období a hráči se nám představili i jako sólisté.
O úvod koncertu se postarala žákyně ZUŠ, flétnistka Nikol Pavlíčková ze třídy p. ře-
ditele Kratochvíla. Za klavírního doprovodu Mariky Kašparové přednesla bezchybně
1. a 2. větu ze Sonáty G dur P. de Lavigne.
Potom již nastoupilo Slavic trio a zahájilo dílem L. van Beethovena Grand Trio op. 87.
V této rozsáhlé čtyřvěté kompozici bylo od prvních tónů jasné, že před námi stojí skvělí
hudebníci. Zaujala mě především krásná barva zvuku a kultivovaný tón těchto tří nástrojů,
stejně jako bezchybné ladění a dokonalá souhra všech hráčů. Beethoven v jejich podání
zněl velmi stylově a nastavil vysokou laťku. Následovalo Trio pro hoboj, klarinet a fa-
„TIKO“ v kostele sv. J. Křtitele. | Foto: Josef Jelínek